کمک به بیماران خاص و معلولان، قاتل را از پای چوبه دار نجات داد ۳۲ فقره سرقت کابل برق در شهرک غرب مشهد کشف شد (۵ خرداد ۱۴۰۳) درگیری بر سر جای پارک باعث مرگ مرد ۶۰ ساله شد زلزله، آبدانان ایلام را لرزاند (۵ خرداد ۱۴۰۳) اختصاص خط ۶ سامانه ۱۹۰ به طرح جوانی جمعیت مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در بلوار جانباز مشهد (۵ خرداد ۱۴۰۳) طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز آغاز شد شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور است ۱۰۰ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته! تلاش آتش‌نشانان سه ایستگاه برای مهار آتش در یک واحد مسکونی سارقان ۱۰ میلیارد ریال طلا در سبزوار دستگیر شدند (۵ خرداد ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: قیمت دخانیات در ایران بسیار پایین است قلیان اکسیژن چیست و چه تاثیری بر بدن می‌گذارد؟ ربودن مسافر جوان به‌خاطر تسویه‌حساب مالی در غرب تهران! رمزگشایی ۳۳۰ فقره سرقت در مشهد اسکان رایگان ۷ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد در مشهد افزایش ۳۵ درصدی سفر به خراسان‌رضوی با خودروی شخصی (خرداد ۱۴۰۳) بهترین زمان مصرف قرص آهن چگونه می‌توان عادت استفاده از تلفن همراه قبل از خواب را ترک کرد؟ برنج شفته شده را چکار کنیم؟ | این اشتباهات باعث نرم‌تر شدن برنج می‌شود
سرخط خبرها

سرقت ۴ کیلو طلا به زور چاقو و اسلحه درمشهد

  • کد خبر: ۹۹۳۰۴
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
سرقت ۴ کیلو طلا به زور چاقو و اسلحه درمشهد
شاگردان یک طلافروشی  درمشهد هدف سرقت مسلحانه سارقان قرار گرفتند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

روایت اول: جمع آوری طلاجات مستعمل

برای یک طلافروشی و کارگاه طلاسازی کار می‌کردند. هر روز برای جمع آوری طلاجات مستعمل از خانه بیرون زده و به چند طلافروشی در سطح شهر مشهد سر می‌زدند. صبح، ظهر و شب در سه مرحله طلاجات مستعمل را از طلافروشی‌های تحت قراردادشان تحویل می‌گرفتند و بعد از پایان کار هم آن‌ها را برای مرحله آب کاری و تولید محصولات جدید به کارگاه تحویل می‌دادند.
صبح روز یکشنبه مثل هر روز خود، بعد از پایان کارشان در صبح و ظهر و پس از استراحتی کوتاه به چند منطقه دیگر از مشهد سر زدند و طلاجات را تحویل گرفتند و راهی کارگاه شدند. هنوز از خودرو پیدا نشده بودند که آن اتفاق نامیمون و شوم رخ داد. امانت مردم در یک چشم برهم زدنی از کفشان رفت.

روایت دوم: شلیک تیر هوایی

ساعت حوالی ۲۱:۰۰ شامگاه یکشنبه را نشان می‌داد که خودروشان را در خیابان امام خمینی (ره) ۲۸ محلی که کارگاه طلاسازی در آن قرار داشت، پارک کردند. راننده پیاده شد و دیگر سرنشین خودرو که همکارش بودن هم بعد از آن از خودرو پیاده شد.

در صندوق عقب خودرو را کاملا باز نکرده بودند که مردی ناشناس از پشت سر به آن‌ها حمله کرد و تا به خودشان بیایند تیغه برهنه چاقو کتف یکی از آن‌ها را زخمی کرد. در این میان فردی دیگر نیز همراه فرد مهاجم شد و هر دو با همکاری یکدیگر دو کیف حاوی طلا‌های مستعمل جمع آوری شده را با خود بردند.
شاگردان کارگاه طلافروشی هرچه تقلا کردند، اما فایده‌ای نداشت و درست زمانی که به دنبال موتورسیکلت آپاچی سبزرنگ دویدند، ترک نشین آن که یکی از کیف‌های طلا را در اختیار داشت یک قبضه اسلحه کلت را از پر شالش بیرون کشید و یک تیر هوایی شلیک کرد.

روایت سوم: ۱۸ کیلو یا ۴ کیلو؟

اگرچه در همان ابتدا ادعا‌هایی مطرح شدند که طلاجات سرقت شده ۱۸ کیلوگرم بوده است، اما بعد از ورود کاراگاهان پلیس آگاهی و تنظیم صورت جلسه مشخص شد که میزان اعلام شده طلاجات مسروقه کمتر از مورد اعلام شده است. روز گذشته رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با اشاره به میزان طلاجات سرقت شده در این حادثه گفت: کیف‌های سرقت شده از دو مال باخته حاوی حدود ۴ کیلوگرم طلاجات مستعمل بوده است که ابتدا به اشتباه میزان آن ۱۸ کیلوگرم اعلام شده بود.
سرهنگ جواد شفیع زاده افزود: بعد از تنظیم صورت جلسه سرقت، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت و سرنخ‌هایی هم در این زمینه کشف شده و به زودی متهمان این پرونده دستگیر خواهند شد.

روایت آخر: سارقان کشیک شاگردان طلافروشی را می‌کشیدند

با توجه به اینکه خبر این حادثه به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و موجی از نگرانی برای شهروندان به وجود آورده بود، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در گفتگو با شهرآرا به این پرونده سرقت مسلحانه طلا واکنش نشان داد و تأکید کرد: از زمان اعلام این خبر به پلیس، دستور ویژه‌ای درباره پیگیری‌های پرونده صادر و تحقیقات کاراگاهان پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شده است.

سردار محمدکاظم تقوی گفت: این حادثه در مقابل یکی از مجتمع‌های تجاری در خیابان امام خمینی (ره) مشهد رخ داده است که حدود ۴ کیلوگرم طلای مستعمل که از شاگردان یکی از طلافروشی‌ها جمع آوری کرده بودند از سوی سه موتورسوار سرقت شد. سارقان سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی طرح هندا بوده اند که با اطلاع از جمع آوری طلا از سوی مال باختگان در مسیر کارگاه طلاسازی کشیک آن‌ها را می‌کشیدند.

این مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی افزود: مال باختگان نیز سوار بر یک دستگاه خودرو سواری سمند بوده اند و کیف‌های حاوی طلاجات جمع آوری شده خود را داخل صندوق عقب قرار داده بودند. در زمان برداشتن کیف‌ها سارقان مسلح به این افراد حمله ور شده و طلاجات را با خود برده اند.
سردار تقوی ادامه داد: خوشبختانه با پایش میدانی و رصد اطلاعاتی همکارانم در پلیس آگاهی سرنخ‌هایی از سه متهم این پرونده به دست آمده و این افراد نیز همانند دیگر سارقانی که در سال‌های گذشته دست به سرقت‌های مسلحانه در مشهد زده بودند، شناسایی و دستگیر خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->